Popular Posts

Tuesday 3 May 2011

ALone ku di sudut pagi yg basah..
Menanti rintik hujan berhenti di perteduhan hati..

Sendiri, tiada peneman lagi...
Andai ku dapat menggira setiap tetes embun yg jatuh..
Andaiku dapat berlari di bawah rintik hujan..
Andai ku ada peneman...
Semua itu hanya andaianku dipagu buta ini...

Ahhh, itu hanya manan perasaanku saja..
Perasaan hati yg menuntut seorang peneman di dalam hati..
Boleh dikatakan someone, atawpun seoraang sahabat..
Tapi aku dan rintik hujan berbeza..


Rintik hujan tiada duka dan kesedihan..
Sedangkan aku, hanya bibir yg sentiasa tersenyum..

'Cinta Diujung Jalan' Menanggis pun tiada guna..
INILAH kehidupanku..

Biar sunyi, biar sepi, biar 'Rapuh'..
Akan kujalani 'Karena Ku Sanggup'.
Meskipun 'Tanpa Kekasih'...
Terkadang niat ingin menghentikannya..
Tapi hati berkata 'Teruskanlah', ya!! akan aku teruskan..
Sampai ku temukan kembali 'Matahariku' yg tlah lama hilang..
Dulu ku katakan cinta itu 'Tak ada logika', tapi itu dulu..

Apakah ini 'Berlebihan'??
'Dan Tak Mungkin' untuk aku memaksa seseorang utk mencintai aku..
Walaupun ku tahu 'Hanya Cinta Yang Bisa' membuatku bahagia..
Jangan kau 'Godai Aku Lagi' karena aku bosan dengan semua 'Janji Janji' yg kau berikan padaku..

Terimalah hakikatnya yg aku 'Bukan Milikmu Lagi'..
'Bilang Saja' kau jeles dengan statusku...
Walaupun kau bukan lagi kekasihku hubungan kita 'Tak kan Sampai Disini' saja kite bsa menjadi sebagai sahabat..

Sahabat itu lebih 'Indah' bak kata ikhlas dan 'Seputih Hati' seorang sahabat..
Kadangseperti 'Ini Gila Ini Cinta' kadang 'Awan Dan Ombak'..
Hye c'mon 'Get Up' jgan kata cintamu 'Cnta Mati'..
Walaupun aku 'Hanya Menunggu' cinta baru yg daatang dalam hidupku..

Kerna aku bukan 'Paralyzed'..
Ingn kukatakan 'Ku tlah Jatuh Cinta' tapi aku malu pada hatiku..
'Shake it Off' lupakan saja 'Coz I love You'..
aku tak kan pernah 'Jera' untuk mengenal cinta..

No comments:

Post a Comment